Thursday 6 February 2014

(RO) Children`s comments

Alex Nicholas Miu (8 years old): I am very happy to participate in this programme. Making the logo for Comenius was interesting, but preparing the recipes was my cup of tea. Je suis heureux de participer au programme Comenius. Créer le logo m’a paru intéressant, mais préparer les recettes, c’est le top.

Cristi Kassem (8 years old): Comenius is an educational programme where we have learnt about different countries: Spain, France, Cyprus, Poland, Germany, and Iceland. We drew the symbols of each country. For me Iceland is a beautiful country where are many volcanoes and anglers. I made a greeting card and a cake (the recipe from Iceland) which was very good. I worked in a team with my classmates and this was my favorite activity. I like Comenius. Comenius est un programme éducatif qui nous a permis de découvrir pas mal de pays – l’Espagne, la France, le Chypre, la Pologne, l’Allemagne, l’Islande. Nous avons dessiné des symboles pour chaque pays. L’Islande est un beau pays avec des volcans et des geysers. Nous avons fait des cartes de Noel et le gateau proposé par l’Islande qui a été délicieux. Mais l’activité que j’ai aimée le plus était le travail en équipe avec mes collègues. J’adore Comenius.

Alexandra Garimovici (8 years old): I liked most to cook and draw. J’ai aimé le plus cuisiner et dessiner.
  
Patricia Potcoava (8 years old): The cooking lesson (the salad and the cookies) was very interesting; creative and funny to me. I can’t wait to repeat the experience with my classmates! I also liked to make the logo because I learned about the flags and the history of each country. I enjoyed making the Christmas cards for children from these European countries, because they are our friends. La leçon où nous avons preparé la salade et les gateaux m’a paru intéressante, amusante et créative et j’aimerais répéter cette experience avec mes camarades. J’ai aussi aimé la leçon où j’ai fait le logo, parce que j’ai appris les drapeaux et l’histoire de chaque pays. La classe où j’ai dessiné la carte de voeux m’a également plu, car les cartes étaient pour nos nouveaux amis de l’Europe.

No comments:

Post a Comment